Publikationen von Dr. Johannes Beckert

ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1418-0818

Herausgeberschaften

Koch, T., Beckert, J., Viererbl, B., & Denner, N. (Hrsg.) (2023). Grenzen, Entgrenzung und Grenzüberschreitungen der Public Relations und Organisationskommunikation. Wiesbaden: Springer VS.

Publikationen in Fachzeitschriften

Koch, T., Viererbl, B., Beckert, J. & Keilmann, J. (2024). CSR in times of crisis: Why CSR activities can be both a blessing and burden during an organizational crisis Journal of Communication Management (online first). https://doi.org/10.1108/JCOM-09-2023-0095

Beckert, J. & Naderer, B. (2023). Advertising to inspire–inspiring to persuade: how factors related to the source, message, and audience affect the persuasive effectiveness of influencer advertising. International Journal of Advertising, 42(4), 641-661. https://doi.org/10.1080/02650487.2023.2193933

Beckert, J. (2023). A threat to journalism? How journalists and advertising sales managers in news organizations perceive and cope with native advertising. Journalism, 24(8), 1733-1751. https://doi.org/10.1177/14648849211067584

Borchers, N. S., Hagelstein, J., & Beckert, J. (2022). Are many too much? Examining the effects of multiple influencer endorsements from a persuasion knowledge model perspective. International Journal of Advertising, 41(6), 974-996. https://doi.org/10.1080/02650487.2022.2054163

Beckert, J., & Koch, T. (2022). Why context matters in a changing social media environment: The role of placement prominence as a moderator of disclosure effects in sponsored influencer content. Studies in Communication Sciences, 22(1), 205-222. https://doi.org/10.24434/j.scoms.2022.01.3061

Beckert, J., Koch, T., Viererbl, B., & Schulz-Knappe, C. (2021). The disclosure paradox: How persuasion knowledge mediates disclosure effects in sponsored media content. International Journal of Advertising, 40(7), 1160-1186. https://doi.org/10.1080/02650487.2020.1859171

Beckert, J. & Ziegele, M. (2020). The Effects of Personality Traits and Situational Factors on the Deliberativeness and Civility of User Comments on News Websites. International Journal of Communication, 14, 3924-3945. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/13422

Beckert, J. Koch, T., Viererbl, B., Denner, N., & Peter, C. (2020). Advertising in Disguise? How Disclosure and Content Features Influence the Effects of Native Advertising. Communications: The European Journal of Communication Research, 45(3): 303-324. https://doi.org/10.1515/commun-2019-0116

Schulz-Knappe, C., Koch, T., & Beckert, J. (2019). The Importance of Communicating Change: Identifying Predictors for Support and Resistance towards Organizational Change Processes. Corporate Communications: An International Journal, 24(4), 670-685. https://doi.org/10.1108/CCIJ-04-2019-0039

 

Publikationen in Sammelbänden

Beckert, J. & Koch, T. (2024). Gelesen, getäuscht, geglaubt? Die Rolle der Täuschungswahrnehmung bei der Glaubwürdigkeitsbeirteilung von Brand Journalism. In O. Hoffjann, L. Seeber, & I. von der Wense (Hrsg.), Strategische Wahrheiten. Desinformation und Postfakten in der strategischen Kommunikation (S. 179-203). Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-43831-9_10

Koch, T., Viererbl, B., & Beckert, J. (2024). CSR-Engagement und Organisationskrisen. Zur theoretischen Konzeptualisierung von Buffer- und Backfire-Effekten. In O. Hoffjann, L. Seeber, & I. von der Wense (Hrsg.), Strategische Wahrheiten. Desinformation und Postfakten in der strategischen Kommunikation (S. 205-225). Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-43831-9_11

Koch, T., Beckert, J., Viererbl, B., & Denner, N. (2023). Von der Schwierigkeit, Grenzen zu ziehen: Zur Debatte um Grenzen, Entgrenzung und Grenzüberschreitungen in der strategischen Kommunikation. In T. Koch, J. Beckert, B. Viererbl, & N. Denner (Hrsg.), Grenzen, Entgrenzung und Grenzüberschreitungen der Public Relations und Organisationskommunikation (S. 1-20). Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-40810-7_1

Beckert, J. (2022). Mehr als nur ein kognitiver Schutz: Reconsidering Advertising Literacy as a Defense Against Advertising Effects von Rozendaal, Lapierre, van Reijmersdal und Buijzen. In T. G. K. Meitz, N. S. Borchers, & B. Naderer (Hrsg)., Schlüsselwerke der Werbeforschung (S. 247-259). Wiesbaden: Springer Fachmedien. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36508-0_22

Beckert, J. & Ziegele, M. (2018). Nichts Persönliches? Zum Einfluss der Persönlichkeit auf die Qualität von Nutzerkommentaren auf Nachrichtenseiten. In C. Eilders, O. Jandura, H. Bause & D. Frieß (Hrsg.), Vernetzung. Stabilität und Wandel gesellschaftlicher Kommunikation (S. 63-86). Köln: Herbert von Halem Verlag.